Oprettet: ons 11. jun 2008, 18:03 Sted: Næstved Indlæg: 4
Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp omkring disse to produkter, jeg kan ikke rigtig blive klog på hvad for en af dem jeg skal købe. Jeg ved godt at den ene er en base og den anden er en hånd scanner, men umiddelbart synes jeg de er meget lig hinanden. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :-)
Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35 Sted: Bagsværd Indlæg: 2939
De ligner ikke hinanden særlig meget hverken i udseende eller betjeningsmæssigt. UBC785 er blot en faceliftet UBC780 og hører derfor til den gamle generation af Uniden-scannere. Den forsvinder formentlig fra markedet snart nu da UBC800 er kommet. USC230 tilhører sammen med UBC3500 og UBC800 den nye generation.
Du er nødt til at fortælle, hvad dine krav er, for at nogen kan råde dig ordentligt. Skulle jeg selv købe en håndscanner ville det blive UBC3500 og skulle jeg køben en mobil/stationær ville det blive en UBC800 eller dens amerikanske modstykke BCT-15.
Hej Per. Jeg bor i Næstved, jeg vil gerne kunne lytte med på lidt af det hele men primært politi osv, på den anden side er det jo også rart hvis man kan tage den med en tur i bilen, så den skal jo være meget allround, jeg prøver bare at finde ud af hvilken model jeg kan få mest udbytte af. Tak for svaret :-)
Mest udbytte vil jeg umiddelbart vurdere, at du får af en UBC3500. Da det er en håndscanner, kan du have den med dig overalt, også i bilen. En stationær/mobil scanner kan man ikke umiddelbart tage med rundt til arrangementer mv. Det står lidt mere i FAQ'en omkring valg af scannertype. Håndscannerne USC230 og UBC3500 ligner hinanden til forveksling betjeningsmæssigt, men UBC3500 har større dækningsområde, baggrundsbelyst tastatur og er generelt noget pænere i designet.
Hej Per. Jeg tænkte på, der er vel ikke nogen grund til at investere i en udendørs antenne, når jeg kun bor 400m fra politi stationen ? Men som jeg skrev tidligere vil jeg jo gerne kunne lytte lidt til det hele, hvor meget skal man bruge, hvis jeg køber en UBC3500, antenne osv ? Eller en USC230 ?
Hvis politiet har en sendemast i forbindelse med stationen, så bruger de naturligivis den, hvis vognene er i nærheden. Er vognene længere væk bruger de en af de andre sendemaster, som de har rundt omkring i politikredsen. Du vil næppe kunne høre alle senderne uden en udendørs antenne. Noget du helt sikkert ikke vil kunne høre særlig godt uden en udendørs antenne er vognene. Med scannernes gummiantene vil du kun kunne høre dem, når de er meget tæt på.
For blot at komme i gang behøver du dog kun selve scanneren, da der medfølger gummiantenne, batterier, lader mv.
Så kan du jo se, hvor meget du kan lytte og hvad der interesserer dig mest og ud fra det, kan du så anskaffe en bedre antenne.
Der er masser af indlæg om netop anskaffelse af antenner specielt i forummet om antenner.