Oprettet: ons 11. jan 2006, 15:35 Sted: Bagsværd Indlæg: 2939
Yahoo har meddelt, at Yahoo Groups vil undergå en kraftig ændring herunder at alt gemt indhold bliver fjernet.
Hvad har det så med denne side og scannere at gøre, vil nogen af jer sikkert spørge :-)
Men sagen er jo, at før vi fik forum på denne side, så foregik der en meget livlig aktivitet på Dansk Scanner Mailingliste på Yahoo Groups. På Yahoo Groups ligger der derfor et stykke historie om udviklingen af vores hobby, som desværre vil forsvinde, når Yahoo den 14. december fjerner alt brugeroprettet indhold herunder alle gamle indlæg. Blandt indlæggene gemmer der sig helt sikkert også oplysninger, som stadig kan være interessante.
Hvis nogen har lyst til et nostalgisk trip, så kan det nås endnu.
Arkivet med de gamle indlæg har været den eneste grund til, at det gav mening at opretholde listen. Når indholdet den 14. december forsvinder, så er det nok på tide at lægge listen i graven herunder at fjerne henvisningerne i menuen ude til højre her på siden.
Mere om ændringerne på Yahoo Groups kan ses på: link
Jo det har jeg set og jeg har for alle tilfældes skyld brugt muligheden. Jeg havde dog alle indlæg fra listen i forvejen, da jeg gennem årene har fået dem som mails og arkivet dem.
Ikke overraskende har Yahoo nu taget næste skridt: Yahoo Groups lukkes helt. Se mere på link
Denne gang har det ingen praktisk betydning for dkscan mailinglisten, da de gamle indlæg fra listen jo forsvandt, da de for et år siden fjernede alt indhold og kun videreførte listerne som rene mailinglister. Det eneste, der er tilbage nu, og som forsvinder til december, er den ikke længere aktive mailingliste. Som ejer af listen kan jeg se, at der er 567 medlemmer hvoraf de fleste sikkert har glemt alt om den.