Oprettet: ons 20. aug 2008, 21:58 Sted: Midtjylland Indlæg: 461
Kimxp skrev ...
John jeg er nød til at høre dig omkring dit oplæg " Airspy " hvad er det som gør at man skal købe en sådan ;-)
Der kan være mange grunde, og det der umiddelbart springer i øjnene er nok prisen ift. performance - ligesom det er svært af finde en traditionel modtager med samme fleksibilitet
Samtidig findes der et utal af plugins, så du kan lytte med på det meste
Oprettet: fre 10. feb 2006, 10:51 Sted: Midtjylland Indlæg: 469
Neg har set på de ting i dag John og ja prisen er der skam ikke noget at klage over ... ville du tage det sæt de køre med eller bare Airspy R2, jeg har en SdrPlay Uno nu som gør det godt men er lidt hug på at prøve Airspy selv 😉
Kimxp skrev ...
Neg har set på de ting i dag John og ja prisen er der skam ikke noget at klage over ... ville du tage det sæt de køre med eller bare Airspy R2, jeg har en SdrPlay Uno nu som gør det godt men er lidt hug på at prøve Airspy selv 😉
Jeg er nok farvet af at jeg har 2 Airspy R2 i forvejen, så det ville klart blive den jeg ville vælge - og i de tests jeg har set, performer Airspy R2 bedst på VHF og UHF
Oprettet: fre 01. apr 2011, 09:27 Sted: Danmark Indlæg: 179
Jeg bruger både R2 og Discovery HF+ og kan på det varmeste anbefale dem begge.
I starten brugte jeg spyverter til R2'eren, men Discovery HF+ er markant bedre end den kombo.
Til alt over ~30 MHz er R2'eren suveræn.
R2'eren er hurtig nok til at man kan scanne fly-båndet (både det civile og militære) på ca 1 sekund, så det er næsten Umuligt at misse noget com på den måde :)
Discovery HF+ kan til gengæld trække svagere signaler ind end R2'eren (pga sit større dynamik-område), men er så til gengæld ikke lige så hurtig til at scanne (og kan 'kun' modtage det civile fly-bånd og ikke det militære)
Har man begge radio'er kan man bruge begge på samme tid på samme computer. Så feks scanne med R2 samtidig med man lytter til svagere signaler på Discovery HF+.
Jeg er heller ikke gift med hverken WiMo eller Airspy, men også meget tilfreds med begge 2.
Hejsa - ny Airspy R2 bruger her men jeg oplever dens perfomance i specielt sensitivitet som værende 5-15 dB ringere på VHF og UHF end en RTL-SDR blog V.3 (ægte) i samme antenne setup med finjusteret gains til MAX SNR i SDR#. Jeg forventede bedre eller minimum samme performance..
Cavok skrev ...
Hejsa - ny Airspy R2 bruger her men jeg oplever dens perfomance i specielt sensitivitet som værende 5-15 dB ringere på VHF og UHF end en RTL-SDR blog V.3 (ægte) i samme antenne setup med finjusteret gains til MAX SNR i SDR#. Jeg forventede bedre eller minimum samme performance.. Nogen som har erfaringer om dette?
Jeg er nok lidt farvet af at jeg bruger R2, Mini og HF+ - og jeg har endnu ikke fundet noget, som performer bedre
Hejsa har selv en rtk sdr...jeg havde et program på min pc, men ja kom til at slette det kan ikke finde det igen, det var airspy med scanner nogle der kan finde det...det var det program hvor man i bunden kunne udelukke freg..altså skip..